Bilgiler
TELEFON SANTRALLERİ(IP-ANALOG-HİBRİT-SAYISAL) 0212.216 62 63 pbx

TELEFON SANTRALLERİ
(IP-ANALOG-HİBRİT-SAYISAL)



 

Telefon santrali nedir?

 
Genel olarak birçok telefonun bir merkeze bağlı olarak aralarında iletişim sürekliliğini sağlamak amacıyla geliştirilmiş olup gelen ve giden aramaları otomatik olarak yönlendiren telekomünikasyon sistemine telefon santrali denir.
İletişimin en önemli kısmını oluşturan santrallar, ilk üretildiklerinde manuel (elle) olarak çalışmaktaydı. Arama yapmak isteyen kişi önce operatöre bağlanıyor ve aramak istediği numarayı söylüyordu. Operatör de arayan kişi ile aranan kişi arasında bağlantıyı elle gerçekleştiriyordu. Bu ilk manuel santralların yerine, günümüzde hat yönlendirmesini kendi gerçekleştiren otomatik telefon santralleri kullanılmaktadır.
Günümüzde telefon santralları, genellikle şirket içi iletişimin sağlanmasında kullanılmaktadır. Şirket bünyesinde santrala bağlı telefonlar aralarında dahili numaralarla (telefon kodları) ücretsiz iletişim sağlayabildikleri gibi dış hatlarla kolaylıkla görüşme yapabilmektedirler.

Telefon santrallerinin çalışması nasıl olur?

Yaygın olarak kullanılan elektronik telefon santralların özellikleri (otomatik telefon santralı) yer tasarrufu sağlar, güç tüketimi en az seviyededir, üretilmesi ve kullanımı kolay olup ekonomik ve hizmet ettiği kullanıcı sayısı maksimum düzeydedir. Telefon santralleri hakkında teknik bilgi verecek olursak; telefon santralları genel olarak beş ana parçadan meydana gelmektedir.Güç devresi,Ana kart,Abone kartı,Dış hat kartı,Besleme üniteleri 

Telefon santralları isteğe göre programlanmış mikro işlemciler tarafından yönetilmektedir.Telefon santralına gelen elektrik akımı, öncelikle santralın güç ünitesine ulaşmaktadır. Güç devresi bu elektrik akımını tüm santrala göndermektedir. Ana karta ulaşan elektrik akımı işlemciye iletilmektedir. Telefon santralının beyni konumundaki işlemci üzerinde santral ayarları, dahili numaralar vb. bilgiler bulunmaktadır.İşlemci, soketlere bağlı olan telefonlara gerekli yönlendirmeyi yaparak çağrıyı gerçekleştirmektedir.


 

          Telefon santralinde aramalar nasıl yapılır?

Telefon santrali çalışma prensibi arama yapmak isteyen kullanıcının ahizeyi kaldırmasıyla birlikte işlemci kullanıcıya çevir sesi gönderir.Kullanıcı, aramak istediği numarayı tuşlamasıyla abone kartına gelen sinyal, işlemciye iletilmektedir.İşlemci, kullanıcının çevirmek istediği numarayı algılar ve aranan kişiye çaldırma sesi gönderir.Aranan kişi çağrıyı cevapladığında işlemciye tekrar sinyal gider ve ortak alanda görüşme gerçekleştirilir.
 
 

    TELEFON SANTRAL MODELLERİ

Günümüzde ve ülkemizde telefon santrali olarak en çok rağbet gören ve ilk olarak üretilen modelleri analog santrallerdir.İlk maliyet açısından ucuz ve uygun santraller olarak üretilen analog telefon santrallerine daha fazla tercih edilmektedir.Analog telefon santrallerinin şu anki gelişimi ile kullanıcı için rahat haberleşme yapabileceği bir çok özellik vardır.Robot operatör(karşılıma anonsu),çağrı raporlama (gelen giden görüşmelerin kaydı),clip-clir özelliği(gelen giden numara gösterimi),operatör konsolu gibi….

Daha sonrasında çıkan dijital santraller (sayısal santraller-otamatik santral) analog santrallere ek olarak ilave özellikler katılıp dahada geliştirilmiştir.Bunalrın başlıcaları dahili abonelere özel sayısal set takılması,brı kart takılması,prı kart takılması,analog ve sayısal abone takılması gibi….

Şu anki teknololojide çıkan telefon santralleri ip telefon santraller   günümüzdeki net ortamına taşınmıştır.Telefon kablolaması gerekmeden network kablosu (bilgisayar kablosu) dahili aboneler bağlanabilmektedir.Ek ilave alt yapı maliyeti getirmeyen ip santraller mevcut ağınızdan sistemin ip telefon bağlantısı ile dahili, aboneleri bağlanabilmektedir.İleri teknoloji bu santral sistemimden ses ve görüntüyü aynı anda taşıyabilirsiniz.Uzak lokasyonlarınız ve birkaç tane mağaza,şirket,dükkan,büro,fabrika,kurumsal ofisiniz var ise tek bir merkezden yönetebilir.Tüm lokasyonlarınızın tüm dahililerini tek bir binadaymış gibi yönetebilir,haberleşmenizi sağlayabilirsiniz.Şehir dışındaki,yurt dışındaki diğer lokasyonlarınız net üzerinden ücretsiz olarak birbirlerini iç dahili üzerinden arayabilir zamandan paradan tasarruf sağlayabilirsiniz.Bu ve bunun gibi bir çok özelliği barındıran ip santraller  ve ip santral fiyatları için bizi arayabilirsiniz danışabilirsiniz.Danışmak için tıklayınız….

Diğer bir model olan hibrit telefon santralleri ise analog santral,sayısal santral,ip santrallerin tüm özelliklerini ve yapabilirliklerini içinde barındırır.Yani  hibrit santralle analog dahili,sayısal dahili,ip dahili aboneler kullanabilir.Tüm santral modellerinin özelliklerinden yararalanabilirsiniz.Yanlız hibrit santral sisteminin kapasitesi kabin ve cpu orantılı artırılabilir.Maksimum ve minumum kapasitesi sınırlandırılmıştır. Danışmak için tıklayınız….
 

                      TELEFON SANTRAL FİYATLARI

Telefon santrali fiyatlarını almadan önce yapmanız gereken harici,dahili kapasitenizi öğrenmek ve telefon santralinden ne yapmasını istediğinizi iyi belirlemeniz gerekir.Daha önce bahsettiğim gibi ilk yatırım maliyeti analog santrallerde çok uygundur.İp veya hibrit santraller fiyatları konusunda analog santrallerin fiyatlarının hemen hemen 2 katı gibi çıksada yaptıkları ve teknolojik gelişmelere uygun yapıda olduğu için paranız boşa gitmez.Sizin istediklerinizle ve kapasitenizle doğru orantılı olarak santral seçimi yapılmalıdır.Ona göre telefon santral fiyatı alınmalıdır.Telefon santral teklifi alırken tecrübeli,işinde uzmanlaşmış yetkili santral firmalarına yöneliniz.Santral sistemeleri uzun yıllar kullanıldığı için satış sonrası teknik destek çok önemlidir.Ucuz santral,uygun santral alayım derken işinde uzman olmayan firmalardan alınan telefon santralleri haberleşmenizin aksamasına neden olabilir.Birde santral alırken  5 ile 7 yıl arasında kullanılacak şekilde hesap yapılması gerekir.İlerde kapasite artırma,büyüme veya farklı şubeler,bürolar açılma olasılığınız var ise  modüler bir sistem almanızı tavsiye ederiz.
 

                     TELEFON SANTRAL ÖZELLİKLERİ

 

Analog santrallerin başlıca özellikleri:Acil hat ,Araya girme ,Bekletme müziği ,Çağrı aktarma ,Çağrı yönlendirme (Dahili veya harici) ,Dış hat - dış hat bağlama ,Dış hat yetki sınırlaması ,Dış hat otomatik cevaplama ,Direkt hat ,Diyafon,Doğrudan dahili aboneye erişim ,Enerji kesilmelerinde doğrudan aboneye bağlantı ,Esnek gece servisi ,Faks yönlendirici ,Gecikmeli acil hat ,Harici müzik girişi ,Hatırlatma servisi ,İç / dış hat gruplama ,Kapı açma ,Konferans ,Kutu zili ,Meşgul aboneyi uyarma ,Ortak ve özel hafıza ,Otomatik arama ,Otomatik dış hat kontrolü ,Otomatik ses kayıt,Programlanabilir dış hat görüşme süresi ,Rahatsız edilmeme ,Seçerek hat alma ,Seri aktarma ,Sıraya girme (İç/dış hat) ,Son numara tekrarı ,Şifreli kilitleme ,Uzaktan programlama,dect takabilme,kablolu telefon takabilme,faks takabilme,robot takabilme,ses kaydı takabilme,fct taklabilme,harici bekletme müzik takabilme,operatör konsolu takabilme

Analog santrallerde tavsiye ettiğimiz markalar:Karel santral,Multitek santral,Alcatel santral
 
Sayısal Santral başlıca özellikleri: Analog santrallerin tüm özeliklerine ilaveten, sayısal özel set takabilme,brı kart,prı kart takabilme,pc tabanlı yönetim ve programlama, Otomatik dış hat bekletme,Otomatik sistem kontrolü,Çağrı kısıtlama,Doğrudan aboneye erişim,Harici çağrı yönlendirme,En ucuz tarifeye yönlendirme (LCR),Dış hat erişim grupları,Otomatik dış hat açma,Gece servisi,Paralel operatörler,Sistem parametrelerini raporlama,Elektrik kesintisinde dış hat-iç hat bağlama,Uzaktan programlama,Dahili abone grupları,Seri çağrı transferi,Sistem yetkilisi,Zaman ve tarife tabloları,MF/DP arama,Faks yönlendirme, dect takabilme,kablolu telefon takabilme,faks takabilme,robot takabilme,ses kaydı takabilme,fct taklabilme,harici bekletme müzik takabilme,operatör konsolu takabilme
Sayısal santrallerde tavsiye ettiğimiz markalar:Karel santral,Alcatel santral
 
Ip santral başlıca özellikleri:Sınırsız ip abone,sınırsız ip dış hat, gsm portu,fxo portu,fxs portu, Türkçe Dil ve Basit Arayüz,Donanım ve Yazılım Yedekliliği,Anlık ve Otomatik Ses Kayıt ( ÜCRETSİZ ),Çağrı Raporlama,PC'den arama için CTI yazılımı,Otel Çözümü,Esnek IVR,32 Katılımcıl,Konferans,IP Faks - T.38,Video Görüşmesi, ip telefon bağlama,ip dect bağlama,ip dect sistem bağlama,ip konferans cihazı bağlama,akıllı cep telefon entegrasyonu, görüntülü görüşme,tek merkezden tüm loksayonları yönetim.
Ip santrallerde tavsiye ettiğimiz markalar:Karel ip santral,Alcatel ip santral,Xpeech ip santral,Grandstream ip santral, Nobilis ip santral
 
Hibrit santrallerin başlıca özellikleri: Tüm analog,ip,sayısal santrallerin tüm özellikleri ve kartları bu sistemde kullanbilirsiniz.Uygulamalar yönünden ful ip santrale göre kapasite kısıtlıdır.
Hibrit santrallerde tavsiye ettiğimiz markalar:Karel santral,Alcatel santral


 

               TELEFON SANTRAL SERVİSLİĞİ

Santrallerin arızası ve bakımı için santral yetkili servis arıyorsanız bazı kriterleri öne alıp bu kriterlere göre santral servis bulmalısınız.Öncelikle santral yetkili servisi iş tecrubesi nedir? kaç yıllık bir firmadır? eleman sayısı nedir?Referansları nedir? bunlar öncelik alınması gerekir.Santral teknik servisi servis çağrıldıktan sonra en geç 1 iş günü içinde mücbir sebepler hariç bunlar yangın,sel,deprem,savaş sisteme müdahale etmeli ve çözümünü, çıkacak tutarı firma yetkilisine iletmeli firma yetkilisinin onayını aldıktan sonra çözüme kavuşturmalıdır.
Santral teknik servis kılık kıyafetine önem vermeli müşteriye sistem konfigasyonlarının neden çalışmadığını iyi izah etmeli ilave bir şey takılması gerekiyorsa  ilave takılacak ürünün neden takılması gerektiğini yetkili kişiye anlatmalıdır.
Santral teknik servisi yada santral yetkili servisi yıllık, aylık bakım ve servis sözleşmesi yapmış ise yükümlülüklerini yerine getirmelidir.Bu yükümlülükler sistem çalışırken sistemde eskiyen malzemeleri veya aktif cihazları sistem yetkilisine bildirip değişim için onay almalıdır.Böyle bir durumda eskiyen malzemelerin neden değişmesi gerektiğini sistem yetkilisine anlatması ve değişmemesi durumunda yol açacak ciddi hasarları sistem yetkilisine açıklamalıdır.Santral yetkili servisi iş bitiminde detaylı bir iş takip formu kesmeli,yazmalı ve bu formaları senelik firma, firma ayırıp klasörlemelidir.Geri dönük yapılan ve müşterinin sormak istediği şeyleri daha hızlı ve sorunsuz cavaplamak için santral teknik servisi kesinlikle klasörleme yapmalıdır.Yetkili santral servisi Santral yıllık bakım ve servis sözleşmesi veya santral aylık bakım ve servis sözleşmesi yaptıysa 3 ayda bir sistem bakımı ve kontrolu yapmak zorundadır.
Santral yetkli servisin yanında sözleşmeli kurumsal veya şahsi firmalarında sözleşme esnasında uyması gereken kurallar vardır.Bunlar sözleşme yapılan firma anlaştığı yetkili servis haricinde 2. bir şahısı veya şirketi arıza veya bakım için çağıramaz.Sözleşme süresince değişim yapılacak parçaları 2.kişilerden veya şirketten alamaz ve taktıramaz.Abone yer değişikliği, santral yer değişikliği, sistem taşınması, firma yer değişimi, ,ilave aboneler için kartlar, ilave aboneler için tesisat işçiliğine sözleşmesi yapılan firmaya ücret ödemek zorundadır.Sözleşme detayları haricinde yapılan tüm işlere ücret ödemek zorundadır.


              

Satın alacağım telefon santralinin ilk yatırım, altyapı ve toplam sahip olma maliyeti ne olacak?


Maliyet konusunda dikkat etmeniz gereken 3 nokta bulunuyor: Altyapı maliyeti, ilk yatırım maliyeti, toplam sahip olma ve işletme maliyeti. Telefon santralınızı seçerken analog bir sistem tercih edebilirsiniz. Bu durumda ilk yatırım maliyetiniz düşük olacaktır. Gelişmiş IP tabanlı bir santral sisteminin ilk yatırım maliyeti daha fazla gözükse de yukarıda da açıklanan birçok özellikle toplam sahip olma ve işletme maliyetlerinde ciddi tasarruf sağlayacaktır. Gelişmiş özellikler ise çalışanlarınızın verimini ve müşteri memnuniyetini gözle görülür ölçüde yükseltecektir.  IP santralların ek kablolama maliyeti yaratmaması ise ayrı bir avantajdır.  Santral çok uzun süre kullanılabilen bir ofis ekipmanı olduğu için maliyet hesaplarınızı yaparken en az 5-7 yıllık süreleri göz önünde bulundurmanızı öneririz.






AKER TELEKOM LTD.ŞTİ
0212-216 62 63 PBX
0212-216 60 92 FAKS
aker@akertelekom.com.t
r


 

ETİKETLER: Telefon santrali, telefon santralleri, ip santral, analog santral, hibrit santral, otomatik santral,sayısal santral, dijital santral, telefon santral fiyatları, telefon santrali fiyatı, ip santral fiyatı, analog santral fiyatı, dijital santral fiyatı, sayısal santral fiyatı, hibirt santral fiyatı, otomatik santral fiyatı,telefon santral servis,telefon santral yetkili servis,telefon santral servisleri,karel santral,alcatel santral,telefon santral,telefon santral modelleri,telefon santral sistemleri,telefon santral çözümleri,ip dect santrali,ip dect çözümleri,ip dect sistemi,ikinci el telefon santrali, telefon santrali ikinci el,ikinci el santral, santraller,santral fiyatları,santral modelleri,santral sistemi,santral servisi,santral yetkili servisi,santral fiyatı,santralci,santral tamir,telefon santral tamir,telefon santrali satış, telefon santrali servis,santral satış,santral yetkili servisi,telefon santrali yetkili servisi,santral servisleri,telefon santral servisleri
AKER TELEKOMÜNİKASYON HİZ.LTD.ŞTİ © 2018
Bu site Web tasarım Market tarafından tasarlanmıştır.
Haberler Haberler
Göster Mobil Sürüm / Masaüstü