Bilgiler
TELEFON SANTRAL-TELEFON SANTRAL FİYATLARI-TELEFON SANTRALLERİ

TELEFON SANTRAL SERVİSİ - TELEFON SANTRAL FİYATLARI
TELEFON SANTRALLERİ
-0212.216 62 63

 

Telefon santralı,  genel olarak birçok telefonun bir merkeze bağlı olarak aralarında iletişim sürekliliğini sağlamak amacıyla geliştirilmiş olup gelen ve giden aramaları otomatik olarak yönlendiren telekomünikasyon sistemine verilen isimdir.
Telefonla iletişimin en önemli kısmını oluşturan santrallar, ilk üretildiklerinde manuel (elle) olarak çalışmaktaydı. Arama yapmak isteyen kişi önce operatöre bağlanıyor ve aramak istediği numarayı söylüyordu. Operatör de arayan kişi ile aranan kişi arasında bağlantıyı elle gerçekleştiriyordu. Bu ilk manuel santralların yerine, günümüzde hat yönlendirmesini kendi gerçekleştiren otomatik telefon santralları kullanılmaktadır.


 

Günümüzde telefon santralları, genellikle şirket içi iletişimin sağlanmasında kullanılmaktadır. Şirket bünyesinde santrala bağlı telefonlar aralarında dahili numaralarla (telefon kodları) ücretsiz iletişim sağlayabildikleri gibi dış hatlarla kolaylıkla görüşme yapabilmektedirler.
Telefon santralları hakkında teknik bilgi verecek olursak; telefon santralları genel olarak beş ana parçadan meydana gelmektedir;

 

Güç devresi,Ana kart,Abone kartı,Dış hat kartı,Besleme üniteleri 

Yaygın olarak kullanılan telefon santrallari, isteğe göre programlanmış mikro işlemciler tarafından yönetilmektedir.
 

Telefon santralına gelen elektrik akımı, öncelikle santralın güç ünitesine ulaşmaktadır. Güç devresi bu elektrik akımını tüm santrala göndermektedir. Ana karta ulaşan elektrik akımı işlemciye iletilmektedir. Telefon santralının beyni konumundaki işlemci üzerinde santral ayarları, dahili numaralar vb. bilgiler bulunmaktadır.  İşlemci, soketlere bağlı olan telefonlara gerekli yönlendirmeyi yaparak çağrıyı gerçekleştirmektedir.
Teknolojinin gelişmesiyle birlikte internet hizmetlerinde de büyük bir kalite artışı sağlandı. Bunun sonucunda günümüzde DSL ve fiber altyapılarının gelişmesiyle geniş bant internet hizmetleri yaygın bir kullanıma sahip oldu. İnternet hizmetlerindeki bu gelişim, işletmelerin iletişim ihtiyaçlarını da bu doğrultuda yönlendirmeye başladı.

Santral Çeşitleri, Farkları ve Özellikleri Nelerdir?

Günümüzde yaygın olarak kullanılan telefon santralı çeşitleri; analog santral, IP santral ve sayısal (dijital) santrallardır. Bu santralların farkları ve çeşitleri hakkında bilgi verelim.

 

Analog Telefon Santralı Nedir?


Analog santral; genellikle küçük ve orta ölçekli işletmelerde tercih edilen, iletişimi merkeze bağlı kablolar aracılığıyla sağlayan modüler bir sistemdir. Analog santrallar küçük ve orta ölçekli firmaların iç ve dış görüşmeleri bu santral üzerinden yönetilmektedir. Analog santrala bağlı kullanıcılar, dahili ve harici hatlara bağlanabilecekleri gibi bu işlemlerin istenildiği takdirde kısıtlanabilme imkanı da bulunabilmektedir.
Gelişen teknolojiyle birlikte analog santrallar da programlanabilir bir yapıda olup analog telefon santrallarının genel özelliklerini şöyle sıralayabiliriz;
Otomatik dış hat bekletme
Otomatik sistem kontrolü
Çağrı kısıtlama
Doğrudan aboneye erişim
Harici çağrı yönlendirme
En ucuz tarifeye yönlendirme (LCR)
Dış hat erişim grupları
Otomatik dış hat açma
Gece servisi
Paralel operatörler
Sistem parametrelerini raporlama
Elektrik kesintisinde dış hat-iç hat bağlama
Uzaktan programlama
Dahili abone grupları
Seri çağrı transferi
Sistem yetkilisi
Zaman ve tarife tabloları
MF/DP arama
Faks yönlendirme

 

IP Telefon Santralı Nedir?



IP santral; ses, görüntü vb. iletişim gereksinimlerini network (ağ) üzerinden ip protokolü ile ileten, yazılım tabanlı telekomünikasyon sistemidir.
IP Telefon Santralı Avantajları;
Yazılım tabanlı olduğundan bilgisayar, internet ve iletişim teknolojilerindeki gelişmelere kolaylıkla entegre edilebilecek yapıdadır.
Çok katılımcılı telefon görüşmesi (telekonferans) yapılabilir.
Analog telefon santrallarına göre daha verimli bant genişliği kapasitesi sağlar.
Network üzerinden çalışması nedeniyle aynı anda internet ve IP telefonlar kullanılabilir.


Günümüzde kullanılan analog santrallara göre çok düşük bir maliyete sahiptir.Çok şubeli işletmeler arasında ücretsiz iletişim imkanı sunmaktadır.Video IP telefonlar aracılığıyla görüntülü görüşme olanağı bulunmaktadır.Bakımı basit olup kapasite artırımı, yönetimi ve entegrasyonu kolaydır.Mobil cihaz aracılığıyla ip santrala bağlanıp arama gerçekleştirebilirsiniz.


 

Sayısal (Dijital) Telefon Santralı Nedir?



Dijital telefon santralı; genellikle kurum içi haberleşmede tercih edilen bir modüler sistemdir. Dijital telefon santralı ile kullanıcılara kullanımı kolay ve güçlü bir iletişim olanağı sunulmaktadır. Kurumların iletişim maliyetlerini düşürmesinin yanı sıra yüksek kalite de ses transferi sağlamaktadır.Sayısal telefon santralları gelişen teknolojiyle birlikte değişime uğrayarak IP, internet telefonu gibi network tabanlı iletişim aletleri ile de kolaylıkla entegre olabilmektedir.
 

IP santrallar, internet hattı üzerinden bağlantı sağlayabildiğinden günümüzde işletmeler için iletişimi sağlayabilmede en karlı çözüm olabilmektedir. Geleneksel analog santralların aksine IP santrallar, aboneler arası kablolama gereksinimini oradan kaldırdığından kurulum maliyeti daha düşük seviyede olabilmektedir. Bunun yanında IP santrala dahil aboneler, kendi aralarında ücretsiz konuşabilme imkanı sağlanabildiğinden analog santrala göre iletişim giderleri daha düşük olabilmektedir.


Günümüzde mobil teknolojinin gelişmesiyle birlikte artık haberleşmede sabit bir yere bağlı kalmak ortadan kalkabilmektedir. Analog santrallarda sabit bir masa telefonuna bağlı kalınmasının yanında IP santral kullanımında mobil cihazlar uygun programlarla IP santral abonesi olabilmektedir. Bu da işletme dışında farklı yerlerde aynı network üzerinden iletişim sağlayabileceğinden iletişim maliyetlerini düşürebilmektedir.


Analog santrallarda iç ve dış hat kapasite artırımı, ilave donanım ve modüllerle sınırlı sayıda yükseltilebileceğinden maliyeti arttırabilmektedir. IP telefon santralları, yazılım tabanlı olduğundan IP abone lisansı ile kolaylıkla abone sayısı artırımı yapılabilmektedir.IP santralların analog santrallardan diğer bir farkı da evrensel SIP standardını destekleyen ürünler kullanılabilmesidir. Yani analog santrallarda sadece santral üreticisine ait telefon modelleri kullanılabiliyorken IP PBX santrallar evrensel SIP standardına sahip donanımlar ile kullanılabilmektedir.  Bu özelliği sayesinde IP santrallar, farklı marka donanım ve yazılımlarla uyumlu olup ses, görüntü ve veri iletişimi sağlayabilmektedir.


Günümüzde etkileşimin artması sonucu insanlar arasındaki iletişimi de arttırmaktadır. İnsanlar arasında iletişimin büyük bir kısmında pay sahibi olan telefon sistemleridir. Hayatımızda pek çok alanda kullanılan telefonlar, iletişimin artması sonucu özellikle iş yaşamının vazgeçilmez unsuru durumundadır.İşletmelerde iletişimin sağlanmasında kullanılan telefonlar, işletmeler için büyük bir maliyet oluşturmaktadır. Bu maliyeti düşürmek için çeşitli çözümler üretilebildiği gibi en çok kullanılan yöntem telefon santrallarıdır. Telefon santralları, dış aramaların yapılmasında kolaylık sağladığı gibi işletme içi iletişimin ücretsiz gerçekleştirilebilmesi yönünden maliyeti düşürmektedir. Bu sebepten dolayı telefon santralları işletmelerde tercih sebebi olmaktadır.


İşletme tipine göre (küçük, orta, büyük) farklı kapasite ve modellere sahip santrallar ihtiyaca göre en iyi çözümü sunmaktadır. Santrallarda iç ve dış hat aramalar için kullanılacak hat sayısına göre bir sınıflandırma yapılmaktadır. Genel olarak kullanıcı ihtiyacına göre 4’lü santral, 6‘lı santral, 8’li santral, 10’lu santrallar ve 32 hatlı santrallar kullanılmaktadır. Santral seçiminde dikkat edilmesi gereken nokta işletmenizdeki telefon trafiğinin yoğunluğu olmalıdır.


Örneğin; küçük bir işletmeye sahipseniz 4 çıkışlı santral ya da 6 çıkışlı santral başlangıçta işinizi görecektir. İşletmenizdeki kullanıcılar, santralda bulunan 4 dış hat üzerinden işletme dışı görüşmelerini yapabilecek ve bunun yanında 12 iç hat özelliği sayesinde işletme içi çağrı iletişimini gerçekleştirebileceklerdir. Eğer büyük bir işletmeye sahipseniz telefon trafiği yoğun olacağından yüksek kapasitedeki bir santralı tercih etmek daha mantıklı olacaktır.Bu santrallar arasındaki farkı oluşturan temel neden, iç ve dış hat sayısının farklı olmasından kaynaklanmaktadır.  Genel olarak aynı tipteki santralların özellikleri benzer olmakla birlikte işletmenin büyüklük ve çağrı trafiğine göre santrallar çeşitlenebilmektedir. İşletmenin ileriki zamanlarda ihtiyaç duyabileceği göz önünde bulundurularak santral seçimi yapmak önem taşımaktadır.



AKER TELEKOM LTD.ŞTİ
0212.216 62 63 PBX
0212.216 60 92 FAKS
aker@akertelekom.com.tr

 
 



ETİKET:Telefon santral,telefon santralleri,telefon santraller,telefon santral sistemi,telefon santral fiyatlari,telefon santral fiyati,telefon santral modelleri,ip santraller, analog santraller,sayısal santraller,dijital santraller,ip santral fiyatları,analog santral fiyatlari,sayısal santral fiyatlari,dijital santral fiyatları,hibrit santraller, hibrit santral fiyatları,otomatik santral,otomatik santral fiyatları,santral yetkili servis,santral yetkili servisi,santral yetkili servisleri,telefon santral yetkili servis,telefon santral yetkili bayi,telefon santral yetkili bayii,santral yetkili bayi,santral yetkili bayii
AKER TELEKOMÜNİKASYON HİZ.LTD.ŞTİ © 2018
Bu site Web tasarım Market tarafından tasarlanmıştır.
Haberler Haberler
Göster Mobil Sürüm / Masaüstü