Bilgiler
TELEFON SANTRAL | FÄ°YATLARI | TELEFON SANTRALLERÄ°

TELEFON SANTRAL SERVÄ°SÄ° - TELEFON SANTRAL FÄ°YATLARI
TELEFON SANTRALLERÄ°
-0212.216 62 63

 

Telefon santralı,  genel olarak birçok telefonun bir merkeze baÄŸlı olarak aralarında iletiÅŸim sürekliliÄŸini saÄŸlamak amacıyla geliÅŸtirilmiÅŸ olup gelen ve giden aramaları otomatik olarak yönlendiren telekomünikasyon sistemine verilen isimdir.
Telefonla iletişimin en önemli kısmını oluşturan santrallar, ilk üretildiklerinde manuel (elle) olarak çalışmaktaydı. Arama yapmak isteyen kişi önce operatöre bağlanıyor ve aramak istediği numarayı söylüyordu. Operatör de arayan kişi ile aranan kişi arasında bağlantıyı elle gerçekleştiriyordu. Bu ilk manuel santralların yerine, günümüzde hat yönlendirmesini kendi gerçekleştiren otomatik telefon santralları kullanılmaktadır.


 

Günümüzde telefon santralları, genellikle ÅŸirket içi iletiÅŸimin saÄŸlanmasında kullanılmaktadır. Åžirket bünyesinde santrala baÄŸlı telefonlar aralarında dahili numaralarla (telefon kodları) ücretsiz iletiÅŸim saÄŸlayabildikleri gibi dış hatlarla kolaylıkla görüşme yapabilmektedirler.
Telefon santralları hakkında teknik bilgi verecek olursak; telefon santralları genel olarak beÅŸ ana parçadan meydana gelmektedir;

 

Güç devresi,Ana kart,Abone kartı,Dış hat kartı,Besleme üniteleri 

Yaygın olarak kullanılan telefon santrallari, isteğe göre programlanmış mikro işlemciler tarafından yönetilmektedir.
 

Telefon santralına gelen elektrik akımı, öncelikle santralın güç ünitesine ulaÅŸmaktadır. Güç devresi bu elektrik akımını tüm santrala göndermektedir. Ana karta ulaÅŸan elektrik akımı iÅŸlemciye iletilmektedir. Telefon santralının beyni konumundaki iÅŸlemci üzerinde santral ayarları, dahili numaralar vb. bilgiler bulunmaktadır.  Ä°ÅŸlemci, soketlere baÄŸlı olan telefonlara gerekli yönlendirmeyi yaparak çaÄŸrıyı gerçekleÅŸtirmektedir.
Teknolojinin gelişmesiyle birlikte internet hizmetlerinde de büyük bir kalite artışı sağlandı. Bunun sonucunda günümüzde DSL ve fiber altyapılarının gelişmesiyle geniş bant internet hizmetleri yaygın bir kullanıma sahip oldu. İnternet hizmetlerindeki bu gelişim, işletmelerin iletişim ihtiyaçlarını da bu doğrultuda yönlendirmeye başladı.

Santral Çeşitleri, Farkları ve Özellikleri Nelerdir?

Günümüzde yaygın olarak kullanılan telefon santralı çeÅŸitleri; analog santral, IP santral ve sayısal (dijital) santrallardır. Bu santralların farkları ve çeÅŸitleri hakkında bilgi verelim.

 

Analog Telefon Santralı Nedir?


Analog santral; genellikle küçük ve orta ölçekli iÅŸletmelerde tercih edilen, iletiÅŸimi merkeze baÄŸlı kablolar aracılığıyla saÄŸlayan modüler bir sistemdir. Analog santrallar küçük ve orta ölçekli firmaların iç ve dış görüşmeleri bu santral üzerinden yönetilmektedir. Analog santrala baÄŸlı kullanıcılar, dahili ve harici hatlara baÄŸlanabilecekleri gibi bu iÅŸlemlerin istenildiÄŸi takdirde kısıtlanabilme imkanı da bulunabilmektedir.
Gelişen teknolojiyle birlikte analog santrallar da programlanabilir bir yapıda olup analog telefon santrallarının genel özelliklerini şöyle sıralayabiliriz;
Otomatik dış hat bekletme
Otomatik sistem kontrolü
Çağrı kısıtlama
DoÄŸrudan aboneye eriÅŸim
Harici çağrı yönlendirme
En ucuz tarifeye yönlendirme (LCR)
Dış hat erişim grupları
Otomatik dış hat açma
Gece servisi
Paralel operatörler
Sistem parametrelerini raporlama
Elektrik kesintisinde dış hat-iç hat bağlama
Uzaktan programlama
Dahili abone grupları
Seri çağrı transferi
Sistem yetkilisi
Zaman ve tarife tabloları
MF/DP arama
Faks yönlendirme

 

IP Telefon Santralı Nedir?



IP santral; ses, görüntü vb. iletiÅŸim gereksinimlerini network (aÄŸ) üzerinden ip protokolü ile ileten, yazılım tabanlı telekomünikasyon sistemidir.
IP Telefon Santralı Avantajları;
Yazılım tabanlı olduÄŸundan bilgisayar, internet ve iletiÅŸim teknolojilerindeki geliÅŸmelere kolaylıkla entegre edilebilecek yapıdadır.
Çok katılımcılı telefon görüşmesi (telekonferans) yapılabilir.
Analog telefon santrallarına göre daha verimli bant geniÅŸliÄŸi kapasitesi saÄŸlar.
Network üzerinden çalışması nedeniyle aynı anda internet ve IP telefonlar kullanılabilir.


Günümüzde kullanılan analog santrallara göre çok düşük bir maliyete sahiptir.Çok ÅŸubeli iÅŸletmeler arasında ücretsiz iletiÅŸim imkanı sunmaktadır.Video IP telefonlar aracılığıyla görüntülü görüşme olanağı bulunmaktadır.Bakımı basit olup kapasite artırımı, yönetimi ve entegrasyonu kolaydır.Mobil cihaz aracılığıyla ip santrala baÄŸlanıp arama gerçekleÅŸtirebilirsiniz.


 

Sayısal (Dijital) Telefon Santralı Nedir?



Dijital telefon santralı; genellikle kurum içi haberleÅŸmede tercih edilen bir modüler sistemdir. Dijital telefon santralı ile kullanıcılara kullanımı kolay ve güçlü bir iletiÅŸim olanağı sunulmaktadır. Kurumların iletiÅŸim maliyetlerini düşürmesinin yanı sıra yüksek kalite de ses transferi saÄŸlamaktadır.Sayısal telefon santralları geliÅŸen teknolojiyle birlikte deÄŸiÅŸime uÄŸrayarak IP, internet telefonu gibi network tabanlı iletiÅŸim aletleri ile de kolaylıkla entegre olabilmektedir.
 

IP santrallar, internet hattı üzerinden baÄŸlantı saÄŸlayabildiÄŸinden günümüzde iÅŸletmeler için iletiÅŸimi saÄŸlayabilmede en karlı çözüm olabilmektedir. Geleneksel analog santralların aksine IP santrallar, aboneler arası kablolama gereksinimini oradan kaldırdığından kurulum maliyeti daha düşük seviyede olabilmektedir. Bunun yanında IP santrala dahil aboneler, kendi aralarında Ã¼cretsiz konuÅŸabilme imkanı saÄŸlanabildiÄŸinden analog santrala göre iletiÅŸim giderleri daha düşük olabilmektedir.


Günümüzde mobil teknolojinin geliÅŸmesiyle birlikte artık haberleÅŸmede sabit bir yere baÄŸlı kalmak ortadan kalkabilmektedir. Analog santrallarda sabit bir masa telefonuna baÄŸlı kalınmasının yanında IP santral kullanımında mobil cihazlar uygun programlarla IP santral abonesi olabilmektedir. Bu da iÅŸletme dışında farklı yerlerde aynı network üzerinden iletiÅŸim saÄŸlayabileceÄŸinden iletiÅŸim maliyetlerini düşürebilmektedir.


Analog santrallarda iç ve dış hat kapasite artırımı, ilave donanım ve modüllerle sınırlı sayıda yükseltilebileceÄŸinden maliyeti arttırabilmektedir. IP telefon santralları, yazılım tabanlı olduÄŸundan IP abone lisansı ile kolaylıkla abone sayısı artırımı yapılabilmektedir.IP santralların analog santrallardan diÄŸer bir farkı da evrensel SIP standardını destekleyen ürünler kullanılabilmesidir. Yani analog santrallarda sadece santral üreticisine ait telefon modelleri kullanılabiliyorken IP PBX santrallar evrensel SIP standardına sahip donanımlar ile kullanılabilmektedir.  Bu özelliÄŸi sayesinde IP santrallar, farklı marka donanım ve yazılımlarla uyumlu olup ses, görüntü ve veri iletiÅŸimi saÄŸlayabilmektedir.


Günümüzde etkileÅŸimin artması sonucu insanlar arasındaki iletiÅŸimi de arttırmaktadır. Ä°nsanlar arasında iletiÅŸimin büyük bir kısmında pay sahibi olan telefon sistemleridir. Hayatımızda pek çok alanda kullanılan telefonlar, iletiÅŸimin artması sonucu özellikle iÅŸ yaÅŸamının vazgeçilmez unsuru durumundadır.Ä°ÅŸletmelerde iletiÅŸimin saÄŸlanmasında kullanılan telefonlar, iÅŸletmeler için büyük bir maliyet oluÅŸturmaktadır. Bu maliyeti düşürmek için çeÅŸitli çözümler üretilebildiÄŸi gibi en çok kullanılan yöntem telefon santrallarıdır. Telefon santralları, dış aramaların yapılmasında kolaylık saÄŸladığı gibi iÅŸletme içi iletiÅŸimin ücretsiz gerçekleÅŸtirilebilmesi yönünden maliyeti düşürmektedir. Bu sebepten dolayı telefon santralları iÅŸletmelerde tercih sebebi olmaktadır.


Ä°ÅŸletme tipine göre (küçük, orta, büyük) farklı kapasite ve modellere sahip santrallar ihtiyaca göre en iyi çözümü sunmaktadır. Santrallarda iç ve dış hat aramalar için kullanılacak hat sayısına göre bir sınıflandırma yapılmaktadır. Genel olarak kullanıcı ihtiyacına göre 4’lü santral, 6‘lı santral, 8’li santral, 10’lu santrallar ve 32 hatlı santrallar kullanılmaktadır. Santral seçiminde dikkat edilmesi gereken nokta iÅŸletmenizdeki telefon trafiÄŸinin yoÄŸunluÄŸu olmalıdır.


ÖrneÄŸin; küçük bir iÅŸletmeye sahipseniz 4 çıkışlı santral ya da 6 çıkışlı santral baÅŸlangıçta iÅŸinizi görecektir. Ä°ÅŸletmenizdeki kullanıcılar, santralda bulunan 4 dış hat üzerinden iÅŸletme dışı görüşmelerini yapabilecek ve bunun yanında 12 iç hat özelliÄŸi sayesinde iÅŸletme içi çaÄŸrı iletiÅŸimini gerçekleÅŸtirebileceklerdir. EÄŸer büyük bir iÅŸletmeye sahipseniz telefon trafiÄŸi yoÄŸun olacağından yüksek kapasitedeki bir santralı tercih etmek daha mantıklı olacaktır.Bu santrallar arasındaki farkı oluÅŸturan temel neden, iç ve dış hat sayısının farklı olmasından kaynaklanmaktadır.  Genel olarak aynı tipteki santralların özellikleri benzer olmakla birlikte iÅŸletmenin büyüklük ve çaÄŸrı trafiÄŸine göre santrallar çeÅŸitlenebilmektedir. Ä°ÅŸletmenin ileriki zamanlarda ihtiyaç duyabileceÄŸi göz önünde bulundurularak santral seçimi yapmak Ã¶nem taşımaktadır.



AKER TELEKOM LTD.ÅžTÄ°
0212.216 62 63 PBX
0212.216 60 92 FAKS
aker@akertelekom.com.tr

 
 



ETİKET:TELEFON SANTRAL,telefon santralleri,telefon santraller,telefon santral sistemi,telefon santral fiyatlari,telefon santral fiyati,telefon santral modelleri,ip santraller, analog santraller,sayısal santraller,dijital santraller,ip santral fiyatları,analog santral fiyatlari,sayısal santral fiyatlari,dijital santral fiyatları,hibrit santraller, hibrit santral fiyatları,otomatik santral,otomatik santral fiyatları,santral yetkili servis,santral yetkili servisi,santral yetkili servisleri,telefon santral yetkili servis,telefon santral yetkili bayi,telefon santral yetkili bayii,santral yetkili bayi,santral yetkili bayii,TELEFON SANTRAL SERVİSİ




 
AKER TELEKOMÃœNÄ°KASYON HÄ°Z.LTD.ÅžTÄ° © 2024
Bu site Web tasarım Market tarafından tasarlanmıştır.
Göster Mobil Sürüm / Masaüstü