TELEFON SANTRAL SİSTEMLERİ | 0212.216 62 63 pbx

TELEFON SANTRAL  KURULUMU

 
            
              Bürolar ofisler,kamu kuruluşları, kampüsler,hastaneler,oteller,fabrikalar,mağazalar yani tüm kurumsal işletmelerin iletişim ihtiyaçlarını karşılamada telefon santralleri büyük önem taşır.Görüşme trafiğinin aksamaması için santral kurulumu yapılmadan önce dikkat edilmesi gereken bir çok husus vardır.Bu hususların dikkat edilmemesi durumunda iletişim sorunlarınız çıkacak,İletişiminiz aksayacaktır.

Telefon santrali  kurulum ve montajını teknik servislere yada uzman kişilere yaptırılmasını tavsiye ederiz.Santral kurulumu yapılmadan önce öncelikle işinde uzman bir servisi çağırmanız öncelikle yer tespiti, keşfi, yaptırmanız gerekir.Santralin kurulacağı yerde rutubet, güneş ısığı,nem, yüksek gerilim ve manyetik bir alanda olmamasına dikkat edilmelidir.Keşif sırasında işletmenin bir sistem odası var ise  santralin kurulum yapılacağı yeri sistem odası olarak belirlenmesinde yarar vardır.Telefon santrali mecburiyetten zemine yakın bir yere yapılacaksa yerden en az 1 mt yüksekliğe kurulmalıdır.

            Telefon santral kurulum yapılmadan önce santrale güç sağlayacak elektrik şebekesi tamamlanmalıdır.Elektrik şebekesinin ölçümleri yapılmalı toprak hattında sorun olup olmadığı bakılmalıdır.Olası elektrik kesilmesinde santrale akü takılmalı veya UPS ile desteklenmelidir.Montaj sırasında dahili ve harici tesisat renk kodlaması yapılmalı pach panel veya telefon kutusunda sonlandırmalı, her masaya giden kablolara şablon çıkarılmalıdır.Kablo uçları masa başında rözans veya telefon priziyle sonlandırılmalıdır.

Telefon santraliniz ip santral olur ise kurulum ve montaj yapılırken santrale verilen ip adres bloklarında networke bağlı cihazlar arasında ip çakışması olmamasına dikkat edilmeli,ip telefon makinası kullanılıcaksa yoğun çağrı trafiğine karşı switch üzerinden ip telefonlar birleştirilmelidir.

Santral kurulumundan sonra kullanıcılara santral çalışma talimatı,yönetimi hakkında bilgilendirme yapılmalıdır.
            Telefon santrali kurulumunda çekilen tesisatlar ileriye dönük yedekli olarak çekilmelidir.Daha sonra ilave abone ve harici hat isteklerini alt yapı tekrar çekilmeden rahatlıkla karşılayabilmelidir.Çekilen kablolar türkiye standartlarına uygun olarak üretilmiş ve test edilmiş kablolar olmasına dikkat edilmelidir.İç dağılımda dahil abone kabloları, dış dağılımda veya harici hat dağılımında harici kablo veya yer altı kablosu tercih edilmelidir.

Yazının başındada bahsettiğim gibi telefon santral montajlarını ve kurulumlarını işinin ehli, profesyonel firmalara veya kişilere yaptırınız.Böyle kişilerle veya kurumsal firmalarla çalıştığında size ön keşif sonucunda ihtiyacınız olamayan ürünleri almanızı engellemiş olur ve yetkili servis olduğundan ürünü daha uygun teklifle alırsınız.Gereksiz para kaybını minumuma indirirsiniz.

 

AKER TELEKOM LTD.ŞTİ
0212-216 62 63 PBX
0212-216 60 92 FAKS
0532-285 3060 GSM
aker@akertelekom.com.tr

 
Kullanıcı ServisleriKullanıcı Servisleri